Paylaş:
Bildirimler
Tümünü Sil
YouTube Kanalınız mı var? O zaman buraya tıklayarak ücretsiz olarak kanalınızı tanıtın!

Hitman: Absolution İnceleme  

  RSS
#Oguz
(@oguz)
Saygın Üye

Hitman: Blood Money oyunundan sonra uzun bir sessizliğe gömülen seri, yeni oyun duyurusuyla hepimizin dikkatini üstüne çekmeyi başarmıştı. Ama bu uzun arada Hitman'in rakipleri çoğaldı. Oyuncuların beklentileri farklı yönlere doğru şekillendi.

Hitman'in yokluğunda oyun piyasası suikast ve gizlilik açlığını Assassin's Creed, Splinter Cell, Metal Gear oyunlarıyla gidermeye çalıştı. Her ne kadar hepsi de üst düzey yapımlar olsa da hiçbiri Hitman serisinin verdiği o gizlilik havasını bizlere yaşatamadı. Peki bu kadar uzun bir aradan sonra çıkan Hitman Absolution, kendi özünü hatırlayabilecek miydi?

Oyuncuların beklentileri doğrultusunda oyunlar, Hitman serisinin bir önceki oyunundan bu yana oldukça değişti. Eskisi gibi düşünerek ve taktik geliştirerek ilerlediğimiz oyunlar yerini daha sinematik ve hızlı aksiyon yapısına sahip oyunlara bıraktı. Böyle bir oyun piyasasında taktik geliştirmeye dayalı bir oyun yapısını, Hitman tekrardan oyunculara kabul ettirebilecek miydi, benim için merak konusuydu. Ancak oyunun değişen bu beklentilere boyun eğmeden eski havasını korumaya çalışması takdir edilmesi gereken bir durum.

Hitman: Absolution'ın oyun piyasasındaki yerini bir kenara bırakıp, içeriğine odaklanmak gerek. İlk olarak Ajan'ımızın hikayesine bakalım.

Yeni Hitman bizlere önceki oyunlardan daha duygusal bir hikaye sunuyor. Ajan 47'yi çok duygusal bir karakter haline sokmasalar da kalbiyle hareket ettiğini oyun boyunca görebiliyorsunuz. Hikayenin duygusal boyutuyla beraber mücadele ettiğimiz saflar da güçlenmiş. Bir tarafta herşeyden haberi olan Agency, diğer tarafta yozlaşmış kelimesinin vücut bulmuş hali Blake Dexter, üçgeni tamamlayan diğer taraftaysa Ajan 47. Bu üç tarafın birbiriyle çekişmesi oyuna bölüm tasarımları açısından da zenginlik katmış. Oyun boyunca birbirinden farklı ve üzerine iyi düşünülmüş bölümler elde edilmiş. Madem bölüm tasarımları dedik, onları da kapsamlı değerlendirmeden olmaz.

Hitman oyunlarını her zaman için keyifli kılan en büyük kozlardan biri bölüm tasarımları olmuştur. Her bölümünde bizi geniş ve dolambaçlı yerlere bırakan seri, son oyununda bu kaideyi biraz bozmuş. Açıkçası bölüm tasarımlarını, mekanları başarılı bulsam da eski oyunlardaki gibi geniş alanlar yerine çoğunlukla daha dar alanlar tercih edilmesi beni rahatsız etti. Bunun sebebi biraz da yeni oyuncuların ayak uydurmalarını istemiş olmalarından kaynaklanıyor sanırım. Eski Hitman oyuncularının bölüm tasarımlarıyla ilgili rahatsız olacakları tek nokta burası olur. Onun dışında, önceki oyunlardaki gibi alternatif yollar yeni oyunda da bol bol bulunuyor.

Müzikler ve Grafikler

Hitman oyunu denilince akla gelen şeylerden biri de müzikleridir. Jesper Kyd'in müzikleriyle adeta özdeşleşen seri, son oyununda değişikliğe giderek Kyd yerine birden fazla isimle çalışmış. Oyunun vurucu noktalarında müzikler beni etkilese de önceki oyunlardaki gibi müzik yüzünden durduk yere kendimi kaptırdığım bir durum olmadı. Her ne kadar müzikler, Hitman'in yarış içerisinde olduğu diğer oyunlardan aşağı kalmasa da maalesef eski oyunlarının gölgesinde kalmış.

Yapımcı firma, Absolution'ın grafiklerinde iyi bir iş çıkarmış. Çevre kaplamaları çok kaliteli gelmeyebilir ancak grafikler oyunun atmosferini yansıtmada oldukça başarılı bir iş çıkarıyor. Ajan 47'imizin modellemesi ve diğer baş karakterlerin modellemeleriyse olması gerektiği gibi; sizi tatmin ediyor. Bunların yanında kalabalık ortamlardaki insan modellemeleri de kendilerini çok tekrar etmeyerek bizden artı puanı alıyor.

Oynanabilirlik

Bir Hitman oyunundan ne ararsınız bilemiyorum. Ancak benim için en önemli iki unsur var. Bunlardan biri başta değindiğim bölüm tasarımları. Diğeriyse oynanış mekanikleri. Yazının son kısmını oyunun bu yönüne ayırdım. Oyun çıkmadan önceki tanıtım videolarında, oyunu ister gizli gizli istersek de aksiyona dalarak oynayabileceğimiz vurgulanıyordu. Bu durum çoğu Hitman hayranını korkutmuştur. Çünkü Hitman bir aksiyon oyunu değil, düşmanları kurşuna dizerek ilerlemek oyunu bitirebilmek için tercih edilecek bir yol olmamalı... Ki korkmayın böyle bir durum yok. Oyunu, düşmanları vura vura bitirmek için Easy seçeniğinde oynamanız gerekiyor. 5 farklı zorluk seviyesinin an altında kalan Easy dışında bu durum oldukça zor. Hele ki Normal'in üstü seviyelerde neredeyse imkansız diyebilirim.

Bu noktada rahatladıktan sonra oyun içi mekaniklere göz gezdirelim. Oyunun PC versiyonun kontrol şeması açısından rahat olacağına şüphe yok. Benim merak ettiğim oyunun gamepad'e ne kadar rahat adepte olabileceğiydi. Yapımcı firmaya büyük bir alkış gerek. Çünkü oyunun kontrolleri, denediğim Xbox 360 versiyonunda muazzam derecede başarılı olmuştu. Oyun süresi boyunca bir kere tuşları karıştırmadım, yanlış tuşa basmadım. Saklanmak istediğim zaman saklandım. Kıyafet değiştirmek istediğim zaman değiştirdim. Adam bayıltmak istediğim zaman bayılttım. IO Interactive (yapımcı firma), aynı anda yapılabilecek o kadar farklı şeyi, çok düzgün bir tuş atamasına, hatasız bir şekilde yerleştirmiş.

Üzerinde tam kontrole sahip olduğumuz Ajan 47'mizin, saçma sapan buglara kurban gitmemesi de bir o kadar sevindirici. Oyunda neredeyse hiç bug ile karşılaşmadım. Bu da demek oluyor ki oyun iyi bir test sürecinden geçmiş.

Oynanış mekaniklerinde önemli bir yer kaplayan düşman yapay zekasından bahsetmeden önce sizlere Ajan'ımızın yeni özelliği olan instinct (içgüdü) modundan bahsetmem gerek. Instinct modu yaptığınız başarılı eylemler sonucunda dolan bir barla aktif oluyor. Bu modda, kimliğinizi saklayabilir, aynı anda birden çok düşmanı vurabilir, düşmanlarınızı saptayabilir, gidecekleri güzergahları görebilirsiniz. Eğer, "oyun çok kolaylaşır öyle" derseniz (ki çok emin olmayın). Üst zorluk seviyelerinde instinct modunun kapandığını sizlere hatırlatayım.

Artık yapay zekadan bahsedebilirim. Instinct modunu kullanmadan yapay zekaya yakalanmamak gerçekten iyi taktik yapmanız gerektiren bir iş. Düşmanlarınızın sizi saptaması oldukça kolay. "Kılık değiştirdim artık rahat rahat gezerim" derken, iki adım ötede sizi enseleyebiliyorlar. Yapay zekayla ilgili tek şikayetim, oyun yapımcıları tarafından özellikle tercih edilmiş bir durum olduğu belli olsa da, saklanma yerleri. Örneğin; bir odada cinayet işlediniz ve bunu yan odadan biri gördü. Eğer bulunduğunuz yerde, sizi gören adamın görüş açısı dışında bir saklanma yeri varsa (dolap, çöp vs) oraya girdiğinizde sizi bulamıyor. Dolabın önünde dolaşıyor ancak içini açıp bakmıyor maalesef. Bu durum zaman zaman sinir bozucu olsa da yapımc ekip size kaçış noktaları sunmak için böyle bir yöntem izlemiş.

Sonuç

Hitman: Absolution gizlilik oyunu arayanların doğru adresi. Eğer hızlı, aksiyonu bol bir oyun arıyorsanız, farklı alternatiflere yönelmenizi tavsiye ederim. Oyun piyasasının ihtiyacı olan 'taktik yapmaya zorlama' mekaniklerine sahip bir oyun bu aralar çok fazla bulunmuyor. O yüzden bulduğumuzda sıkı sıkıya sarılmak gerekiyor.

Alıntı
Gönderildi : 21 Ağustos 2016 16:10
Gökhan02
(@gokhan02)
Aktif Üye

güzel oyun oynuyorum arada

CevapAlıntı
Gönderildi : 21 Ağustos 2016 16:11
Paylaş:
Başa dön