Paylaş:
Bildirimler
Tümünü Sil
YouTube Kanalınız mı var? O zaman buraya tıklayarak ücretsiz olarak kanalınızı tanıtın!

Need for Speed: Rivals İnceleme  

  RSS
#Oguz
(@oguz)
Saygın Üye

Need for Speed: Rivals İnceleme

Yarış oyunu denildi mi akla ilk gelen isim olan, inişli çıkışlı bir maziye sahip Need for Speed serisi tam gaz devam ediyor. Yakın zaman içerisinde filmiyle daha çok gündemde olan seri, Rivals ile adından söz ettirmeye çalıştı. Ancak gerek önceki Need for Speed oyunu Most Wanted’ın karışık eleştiriler alması; gerekse de oyunun, ekibin büyük bir kısmı yarış oyunu konusunda tecrübeli olsa da yeni bir stüdyo olan Ghost Games önderliğinde geliştirilmesi herkesin kafasında soru işaretleri bırakmıştı. Peki, kendini kanıtlama konusunda iddialı olan Ghost Games bu beklentileri nasıl bir cevap vermiş?
[video=youtube] [/video]

Need for Speed: Rivals’ın ana teması adından da anlaşılacağı üzere ‘rakipler’. Bir Need for Speed oyununda rakipler de haliyle yarışçılar ve polisler oluyor. Hikaye ise yarışçıların Redview County’yi kendilerine mesken seçmesiyle başlıyor. Biz de bu noktada hem yarışçı hem de polis olarak katılabiliyoruz. Oynanışa geçmeden önce az da olsa hikayeden bahsedeyim. Oyunda ilk Most Wanted’dakine benzer bir hikaye yok, fakat bölümlere ayrılan oyun sizi her bölümün başında hikaye kırıntılarıyla besliyor. Yarışçıysanız, yarışçıların o an neler hissettiklerini ve polise karşı olan tutku ile nefretlerini görebiliyor; polisseniz, halkın polislere karşı olan tutumunu ve yarışçıları alt etme isteklerini görebiliyorsunuz. Aslında hikaye oyunun ilk yarısında çok da bir şey ifade etmiyor. İlerleyen bölümlerdeyse hikayenin oynanışa ufak bir değişiklik getirmesi ve olayların büyümesiyle sizi bazen çok az da olsa gaza getirmeyi başarıyor.
“Önce Emniyet Kemerleri”
Hikaye bakımından vasatın altında olan Need for Speed: Rivals oynanıştaysa oldukça başarılı. Sürüş dinamikleri tahmin edileceği gibi arcade şeklinde hazırlanmış. Arabanın yol üzerindeki ağırlığını ve hız hissini sonuna kadar hissedebiliyorsunuz. Sürüş dinamiklerinin altından başarılı bir şekilde kalkan Ghost Games, oynanışa getirdiği yeniliklerle kendini farklı kılmayı da başarmış. Oyunumuz açık dünya ve arabaların canı bulunuyor. Arabanızın canı tükenecek olursa tamirciler vasıtasıyla arabanızı yenileyebiliyorsunuz. Ancak tamirci bulamaz ve arabanızın canı biterse yarışçılar için hiç de hoş şeyler olmuyor. Bu konuyu biraz daha açayım en iyisi.

Geliştirici ekip puan konusuna oldukça değişik bir şekilde yaklaşmış. yarışçı tarafındaysanız girdiğiniz yarışlardan ve hareketlerinizden puan kazanıyorsunuz. Puanınız belli bir noktadan sonra ikiyle-üçle ve daha da katlanarak çarpılmaya başlanıyor. Siz tam her şey ne kadar güzel derken peşinizdeki polislerin artması hiç de güzel şeylere yol açmıyor. Puanınızın katlanmaya başlamasıyla birlikte ‘heat’ adındaki polis seviyesi de artıyor. Bu da eğer polis peşinize düşecek olursa helikopterler, yol kapatmalar ve daha güçlü polisler sizi bekliyor demektir. Etrafta sık sık tamirci olmaması ve canınızın kolaylıkla azalması arabanızın parçalanmasına yol açabiliyor. Böyle bir şey olduğunda da puanınıza elveda diyebilirsiniz, çünkü hepsi sıfırlanıyor. Bu sistemi biraz Dark Souls’a benzettim. Oyun size ya risk alıp puanlarını katla ya da işini garantiye al ve azar azar kazan diyor. Yarış oyunları için değişik ve güzel bir sistem olmuş.

Alıntı
Gönderildi : 23 Ağustos 2016 05:38
Paylaş:
Başa dön