“Mahallemizin sevimli hırsızı Garret”
Günümüzde sinematikleşmeye başlayan oyunlar ve oynanış mekanikleri, belli türleri neredeyse yok etmeye başladı. Yok olmaya başlayan, en azından bildiğimiz halinin dışında bir şeye dönüşen bu türlerden biri de gizlilik. Splinter Cell serisi son oyunlarıyla gizlilikten çıkmaya başlarken, Assassin’s Creed gibi temelinde gizlilik unsuru barındırarak yola çıkan oyunlar, işi iyice aksiyona döktüler. (MGS ve Dishonered’ı ayrı tutuyorum tabii ki.)
Peki Thief bu anlattıklarımın neresinde yer alacaktı? Eskisi gibi tam anlamıyla ‘hardcore’ bir gizlilik mi olacaktı, yoksa bu değişime ayak uydurarak daha farklı bir yola mı girecekti?
İşte dostlar, Thief’i ilk duyduğumda aklıma takılan ilk soru da bu oldu. Nihayetinde çözdüğüm bu soruların cevaplarına gelin beraber bakalım.
t